Μπλε εξωγήινοι βυθίζουν Τιτανικό

New Avatar of TitanicΜετά τα ιπτάμενα φρούρια του 22ου αιώνα, και τα αβύθιστα υπερωκεάνεια των γήινων από τον 20ο υπέκυψαν ολοκληρωτικά στα πανίσχυρα βέλη των Na'vi, αφού χτες στην Αμερική το Avatar (2009) πρόσθεσε άλλα $2,7 εκατομμύρια στις εκεί εισπράξεις του και προσπέρασε επίσημα τα $600 εκατομμύρια του Τιτανικού (1997). Τη προηγούμενη βδομάδα η παραγωγή του Jon Landau και του James Cameron είχε ξεπεράσει τη παραγωγή του Jon Landau και του James Cameron τόσο στον υπόλοιπο κόσμο ($1,2Μ) όσο και στο σύνολο ($1,8Μ), ενώ χτες μάζεψε εννιά (9) υποψηφιότητες για Oscar® και πήρε το πράσινο φως για το sequel (διάβαζε ο Rupert Murdoch δήλωσε στους μετόχους της News Corp. πως το σμπρώχνει όσο πιο πολύ μπορεί για όσο πιο γρήγορα γίνεται).

Ο μόνιμος αστερίσκος που κουβαλάνε τα ποσά που ανακοινώνουν τα studio ως bragging rights είναι του πληθωρισμού, και του γενικότερου και της τιμής των εισιτηρίων, πληθωρισμού που ξεφτίζει με τα χρόνια τα νούμερα των παλιότερων παραγωγών. Το Avatar κουβαλάει κι ένα δεύτερο αστερίσκο όπως σημειώνουν πια όλοι, αυτόν της επιπλέον.. εισφοράς των περισσότερων θεατών υπέρ του στερεοσκοπικού 3D, ένα premium που σύμφωνα με τα στοιχεία της Fox πλήρωσε το 80% των Αμερικάνων και το 64% του υπόλοιπου γήινου πληθυσμού. Έτσι, ξαναμανά, αν θες να έχεις μια εικόνα της απήχησης της ταινίας, θα πρέπει να υπολογίζεις τους Αμερικάνους που την είδαν μέχρι τώρα (σε αίθουσες τουλάχιστο) γύρω στα 55 με 60 εκατομμύρια, σε σύγκριση με τα 120-130 μύρια του Τιτανικού και τα 180-190 του Όσα Παίρνει ο Άνεμος (1939). Στον υπόλοιπο πλανήτη που μετράει εισιτήρια, η εικόνα είναι πιο ξεκάθαρα αντίστοιχη (των αναγωγών), και για παράδειγμα στην Ελλάδα το Avatar έχει ξεπεράσει τους 800 χιλιάδες θεατές αλλά απέχει πολύ από τα 1,5-1,8 εκατομμύρια του Τιτανικού ενώ στη Γαλλία που ενθουσιάστηκε περισσότερο είναι (το Avatar) πιο μπροστά από τα μισά της διαδρομής με 11 εκατομμύρια αποδείξεις έναντι 21.

Παρόλο που τα πραγματικά ρεκόρ του Avatar είναι σε νέες χολιγουντιανές αγορές σα της Κίνας (όπου σημειώθηκαν και τα χαρακτηριστικότερα κρούσματα.. avatard-ισμού) και της Ρωσίας, τα πάνω από $2 δισεκατομμύρια εισπράξεων και ο ρυθμός με τον οποίο αυξάνονται είναι σίγουρα απίστευτα για τα δεδομένα της εποχής από τη μια και για τα δεδομένα όλων των εποχών από την άλλη. Ενδεικτικά, στον διεθνή απολογισμό του 2010 η Fox πέρασε το ένα δις δολάρια πριν βγει ο Γενάρης σε ένα ρεκόρ ταχύτητας που μοιάζει απίθανο να πέσει πριν βγει αυτός ο αιώνας και καναδυό ακόμη (εκτός αν ανοίξει το Avatar 2 καμιά 1η Ιανουαρίου), ενώ στην Αμερική ο Sherlock Holmes (2009) και το Squeakquel (2009) περνάνε στην ιστορία σαν οι πιο πετυχημένες παραγωγές που δε κατάφεραν να κατακτήσουν τη κορυφή του μποξόφη μετά το Big Fat Greek Wedding (2002). Επιπλέον και σημαντικότερα, το S3D που το θυμάται η κινηματογραφική βιομηχανία όποτε πονάει η τσέπη της εδώ και εξήντα χρόνια, από κει που φαίνονταν να ξεβάφει γρήγορα ως χάντρα για το ταχτικό κοινό, απέκτησε πολλαπλάσιο που είχε να πατήσει σε αίθουσα από τότε που βυθίστηκε ο Τιτανικός στην οθόνη αν όχι στη πραγματικότητα, άσχετα αν τρέχει ήδη (η βιομηχανία) να του πουλήσει (του κοινού) κυριολεκτικά τρισδιάστατα σκυλιά και γατιά όσο προλαβαίνει.

Η πρωτότυπη φωτοσύνθεση είναι του chochweets από το deviantART

Oscars® 2010: Οι υποψηφιότητες

The Oscars 2010, PosterΜε μερικές μικρές και μάλλον δίκαιες εκπλήξεις, όπως το Secret of Kells στη κατηγορία του Κινούμενου, το A Serious Man για Καλύτερη Ταινία, και τη Maggie Gyllenhaal του Crazy Heart στον Β' Γυναικείο, ανακοινώθηκαν σε live stream οι υποψηφιότητες για τα 82α Oscar®, με τη τελετή απονομής να έπεται, σχετικά καθυστερημένη (στο.. γενικότερο πνεύμα της κούρσας) κι αυτή φέτος, για τις 7 Μαρτίου.

Οι ταινίες που λογικά θα ήταν και στη πεντάδα, αν ίσχυε και φέτος και αν δεχτείς ότι έχει λογική η Ακαδημία, μάζεψαν και τις περισσότερες υποψηφιότητες. Το Hurt Locker και το Avatar από εννιά (9), οι Inglourious Basterds οχτώ (8), και Up in the Air και Precious περιορίστηκαν στις έξι (6), αν μετράω καλά. Αν θες να μετρήσεις handicap, το Up in the Air δεν έχει το.. παραδοσιακό must της υποψηφιότητας του μοντάζ, το Avatar δεν έχει ούτε ερμηνείες αλλά ούτε το άλλο must, του σεναρίου (έλλειψη που δεν εμπόδισε βέβαια, μόνο ουσιαστικά στην ιστορία, τον Τιτανικό), ενώ το Precious απλά δεν έχει.. στον ήλιο μοίρα.


Actor in a Leading Role
Jeff Bridges in “Crazy Heart”
George Clooney in “Up in the Air”
Colin Firth in “A Single Man”
Morgan Freeman in “Invictus”
Jeremy Renner in “The Hurt Locker”

Actor in a Supporting Role
Matt Damon in “Invictus”
Woody Harrelson in “The Messenger”
Christopher Plummer in “The Last Station”
Stanley Tucci in “The Lovely Bones”
Christoph Waltz in “Inglourious Basterds”

Actress in a Leading Role
Sandra Bullock in “The Blind Side”
Helen Mirren in “The Last Station”
Carey Mulligan in “An Education”
Gabourey Sidibe in “Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire”
Meryl Streep in “Julie & Julia”

Actress in a Supporting Role
Penélope Cruz in “Nine”
Vera Farmiga in “Up in the Air”
Maggie Gyllenhaal in “Crazy Heart”
Anna Kendrick in “Up in the Air”
Mo’Nique in “Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire”

Animated Feature Film
“Coraline” Henry Selick
“Fantastic Mr. Fox” Wes Anderson
“The Princess and the Frog” John Musker and Ron Clements
“The Secret of Kells” Tomm Moore
“Up” Pete Docter

Directing
“Avatar” James Cameron
“The Hurt Locker” Kathryn Bigelow
“Inglourious Basterds” Quentin Tarantino
“Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire” Lee Daniels
“Up in the Air” Jason Reitman

Foreign Language Film
“Ajami” Israel
“El Secreto de Sus Ojos” Argentina
“The Milk of Sorrow” Peru
“Un Prophète” France
“The White Ribbon” Germany

Best Picture
“Avatar” James Cameron and Jon Landau, Producers
“The Blind Side” Nominees to be determined
“District 9” Peter Jackson and Carolynne Cunningham, Producers
“An Education” Finola Dwyer and Amanda Posey, Producers
“The Hurt Locker” Nominees to be determined
“Inglourious Basterds” Lawrence Bender, Producer
“Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire” Lee Daniels, Sarah Siegel-Magness and Gary Magness, Producers
“A Serious Man” Joel Coen and Ethan Coen, Producers
“Up” Jonas Rivera, Producer
“Up in the Air” Daniel Dubiecki, Ivan Reitman and Jason Reitman, Producers

Writing (Adapted Screenplay)
“District 9” Written by Neill Blomkamp and Terri Tatchell
“An Education” Screenplay by Nick Hornby
“In the Loop” Screenplay by Jesse Armstrong, Simon Blackwell, Armando Iannucci, Tony Roche
“Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire” Screenplay by Geoffrey Fletcher
“Up in the Air” Screenplay by Jason Reitman and Sheldon Turner

Writing (Original Screenplay)
“The Hurt Locker” Written by Mark Boal
“Inglourious Basterds” Written by Quentin Tarantino
“The Messenger” Written by Alessandro Camon & Oren Moverman
“A Serious Man” Written by Joel Coen & Ethan Coen
“Up” Screenplay by Bob Peterson, Pete Docter, Story by Pete Docter, Bob Peterson, Tom McCarthy

Δες/Κρύψε τις υπόλοιπες υποψηφιότητες

Art Direction
“Avatar” Art Direction: Rick Carter and Robert Stromberg; Set Decoration: Kim Sinclair
“The Imaginarium of Doctor Parnassus” Art Direction: Dave Warren and Anastasia Masaro; Set Decoration: Caroline Smith
“Nine” Art Direction: John Myhre; Set Decoration: Gordon Sim
“Sherlock Holmes” Art Direction: Sarah Greenwood; Set Decoration: Katie Spencer
“The Young Victoria” Art Direction: Patrice Vermette; Set Decoration: Maggie Gray

Cinematography
“Avatar” Mauro Fiore
“Harry Potter and the Half-Blood Prince” Bruno Delbonnel
“The Hurt Locker” Barry Ackroyd
“Inglourious Basterds” Robert Richardson
“The White Ribbon” Christian Berger

Costume Design
“Bright Star” Janet Patterson
“Coco before Chanel” Catherine Leterrier
“The Imaginarium of Doctor Parnassus” Monique Prudhomme
“Nine” Colleen Atwood
“The Young Victoria” Sandy Powell

Documentary (Feature)
“Burma VJ” Anders Østergaard and Lise Lense-Møller
“The Cove” Nominees to be determined
“Food, Inc.” Robert Kenner and Elise Pearlstein
“The Most Dangerous Man in America: Daniel Ellsberg and the Pentagon Papers” Judith Ehrlich and Rick Goldsmith
“Which Way Home” Rebecca Cammisa

Documentary (Short Subject)
“China’s Unnatural Disaster: The Tears of Sichuan Province” Jon Alpert and Matthew O’Neill
“The Last Campaign of Governor Booth Gardner” Daniel Junge and Henry Ansbacher
“The Last Truck: Closing of a GM Plant” Steven Bognar and Julia Reichert
“Music by Prudence” Roger Ross Williams and Elinor Burkett
“Rabbit à la Berlin” Bartek Konopka and Anna Wydra

Film Editing
“Avatar” Stephen Rivkin, John Refoua and James Cameron
“District 9” Julian Clarke
“The Hurt Locker” Bob Murawski and Chris Innis
“Inglourious Basterds” Sally Menke
“Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire” Joe Klotz

Makeup
“Il Divo” Aldo Signoretti and Vittorio Sodano
“Star Trek” Barney Burman, Mindy Hall and Joel Harlow
“The Young Victoria” Jon Henry Gordon and Jenny Shircore

Music (Original Score)
“Avatar” James Horner
“Fantastic Mr. Fox” Alexandre Desplat
“The Hurt Locker” Marco Beltrami and Buck Sanders
“Sherlock Holmes” Hans Zimmer
“Up” Michael Giacchino

Music (Original Song)
“Almost There” from “The Princess and the Frog” Music and Lyric by Randy Newman
“Down in New Orleans” from “The Princess and the Frog” Music and Lyric by Randy Newman
“Loin de Paname” from “Paris 36” Music by Reinhardt Wagner Lyric by Frank Thomas
“Take It All” from “Nine” Music and Lyric by Maury Yeston
“The Weary Kind (Theme from Crazy Heart)” from “Crazy Heart” Music and Lyric by Ryan Bingham and T Bone Burnett

Short Film (Animated)
“French Roast” Fabrice O. Joubert
“Granny O’Grimm’s Sleeping Beauty” Nicky Phelan and Darragh O’Connell
“The Lady and the Reaper (La Dama y la Muerte)” Javier Recio Gracia
“Logorama” Nicolas Schmerkin
“A Matter of Loaf and Death” Nick Park

Short Film (Live Action)
“The Door” Juanita Wilson and James Flynn
“Instead of Abracadabra” Patrik Eklund and Mathias Fjellström
“Kavi” Gregg Helvey
“Miracle Fish” Luke Doolan and Drew Bailey
“The New Tenants” Joachim Back and Tivi Magnusson

Sound Editing
“Avatar” Christopher Boyes and Gwendolyn Yates Whittle
“The Hurt Locker” Paul N.J. Ottosson
“Inglourious Basterds” Wylie Stateman
“Star Trek” Mark Stoeckinger and Alan Rankin
“Up” Michael Silvers and Tom Myers

Sound Mixing
“Avatar” Christopher Boyes, Gary Summers, Andy Nelson and Tony Johnson
“The Hurt Locker” Paul N.J. Ottosson and Ray Beckett
“Inglourious Basterds” Michael Minkler, Tony Lamberti and Mark Ulano
“Star Trek” Anna Behlmer, Andy Nelson and Peter J. Devlin
“Transformers: Revenge of the Fallen” Greg P. Russell, Gary Summers and Geoffrey Patterson

Visual Effects
“Avatar” Joe Letteri, Stephen Rosenbaum, Richard Baneham and Andrew R. Jones
“District 9” Dan Kaufman, Peter Muyzers, Robert Habros and Matt Aitken
“Star Trek” Roger Guyett, Russell Earl, Paul Kavanagh and Burt Dalton


Sundance 2010: Μέρα γυναικείας οσκαρολογίας

Sundance 2010 Awards, Debra GranikΔες/Κρύψε όλη τη τελετή

Λίγο πριν η DGA τιμήσει για πρώτη φορά γυναίκα σκηνοθέτη στο πρόσωπο της Kathryn Bigelow και λίγο μετά την αγορά του φιλμ από τη Roadside Attractions, το Winter's Bone (2010) της Debra Granik κέρδισε το ουσιαστικά σημαντικότερο βραβείο του Sundance, αυτό του Αμερικάνικου Δράματος, τα ξημερώματα στο Racquet Club του Park City της Utah.

Βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα, ένα θρίλερ απόγνωσης σε ερημιές με πρωταγωνίστρια μια τινέιτζερ που ψάχνει το ναρκομανή πατέρα της όσο κάνει τη μάνα στα μικρά αδέρφια της, η παραγωγή είχε πάει στα χιονισμένα υψίπεδα της μορμονοπολιτείας με ζεστές προοπτικές, αφού η Granik είχε κερδίσει εκεί το βραβείο σκηνοθεσίας με τη προηγούμενη κοκαλοκεντρική δημιουργία της, το Down to the Bone (2004). Όμως πέρασε αρχικά ψιλοαπαρατήρητη το πρώτο σαββατοκύριακο των προβολών της, μέσα στο ενδιαφέρον για τις πιο εφετζίδικες που είχαν προγραμματιστεί όλες μαζεμένες, και ούτε στη διάρκεια της βδομάδας μάζεψε υπερθετικά σχόλια από τη βιομηχανία, παρόλο το μάλλον μεγαλύτερο από το συνηθισμένο μερίδιο άριστων κριτικών. Έτσι, αν πρόσεξες ότι το ευμεγέθες ανεξάρτητο πανηγύρι του Robert Redford πέρασε πρόπερσι από το να βραβεύει ενίοτε ταινίες στο δρόμο τους για τα Oscar® στο να έχει τα παπάκια να τις βάζει σε τέτοια πορεία, και με δεδομένη την εποχή των αδύναμων οσκαρικών κουρσών και των δυνατών διαδιχτυακών τιτιβισμάτων που φτάσαν φέτος σε οσκαρολογίες πριν τελειώσουν οι προβολές, μπορείς να πεις ότι η επένδυση της Roadside ήταν.. καλά πληροφορημένη, και να περιμένεις αρκετές χρυσαφένιες συζητήσεις για τη δεκαεννιάχρονη πρωταγωνίστρια Jennifer Lawrence στη συνέχεια.

Η Granik πήρε σπίτι και το βραβείο σεναρίου της κατηγορίας της, την ίδια ώρα που το πιο γυναικειότατο φιλμ του διαγωνιστικού, το λεσβιακού φόντου The Kids Are All Right (2010) της συνηθισμένης ύποπτης Lisa Cholodenko, κράταγε μόνο τα πεντέξι χρυσά αγαλματάκια του 2011 που του δώσανε από τώρα κάποια προγνωστικά, και μια συμφωνία διανομής $5 εκατομμυρίων με τη Focus Features. Αβράβευτο παρά τα (μάλλον περισσότερα όλων) στοιχήματα αλλά με διανομή (από τους Weinsteins) έφυγε και το Blu Valentine (2010) με τον βασιλιά της ανεξαρτησίας των 00s Ryan Gosling, και την ίδια μοίρα (κλεισμένο από τη Newmarket αυτό) είχε και το Hesher (2010) με τον φιλόδοξο διάδοχό του, Joseph Gordon-Levitt. Το indie κοινό που σπάνια συμφωνεί είτε με τη βασίλισσα Parker Posey στη φετινή επιτροπή είτε με οποιαδήποτε άλλη, βράβευσε το happythankyoumoreplease (2010) του πρωτάρη Josh Radnor του How I Met Your Mother αλλά, εκτός κι αν τη μαζέψει η Fox Searchlight (τα διεθνή δικαιώματα έχει ήδη η Myriad), η παραγωγή φαίνεται να συγκεντρώνει αρκετές πιθανότητες να γίνει και από τις σπάνιες αγαπημένες του Sundance που δε πάνε πολύ παραπέρα.

Εθιμοτυπικά σημαντικότερο σαν τελευταίο βραβευμένο της βραδιάς, το Restrepo (2010), ένα ντοκιμαντέρ που ακολούθησε για ένα χρόνο μια αμερικάνικη διμοιρία στο Αφγανιστάν, δεν ήταν ακριβώς έκπληξη αφού μάζεψε ξώφαλτσες συγκρίσεις με το Hurt Locker (2008) αλλά απείχε πολύ από το πιο πιο buzzed, διχαστικό και αμφισβητημένο του φεστιβάλ, το Catfish (2010) που έπαιζε στη κατηγορία Spotlight. Στα αξιοσημείωτα της διοργάνωσης, καλύτερο Διεθνές Δράμα το Animal Kingdom (2009) έφερε συγκρίσεις με Tarantino και Scorsese για τον Αυστραλό David Michôd, πολυσυζητημένο το The Killer Inside Me (2010) έφερε συγκρίσεις με τον Αντίχριστο (2009) και διανομή από την IFC Films για τον Michael Winterbottom, και πολυτριγυρισμένο από τους διανομείς το Company Men (2010) χάραξε μια εποχή που παραγωγές τέτοιου μεγέθους δε πάνε στο Park City όταν έχουν διαπιστωμένα προβλήματα μπας και βρουν κάναν γκαβό. Το τελευταίο χρεώνεται στη νέα διεύθυνση του John Cooper, που γενικότερα έδωσε με όλους τους τρόπους σοβαρό ανεξάρτητο τόνο στο πρόγραμμά του καθιερώνοντας μέχρι και κατηγορία (τη Next) κάτω των $50 χιλιάδων, πειραματίστηκε το ίδιο σοβαρά με εναλλακτικές διανομές στιλ YouTube έστω κι αν δε του πολυβγήκαν, ανέστησε πετυχημένα τη μεταμεσονύχτια τρομάρα, και είχε έτσι κάθε λόγο να παρουσιάζει τ' αρχίδια του στο ρυθμό του Boom Boom Pow στη διάρκεια της τελετής.

Όλοι οι νικητές στο δελτίο τύπου "2010 SUNDANCE FILM FESTIVAL ANNOUNCES AWARDS"


Black Field (2009): Theatrical trailer premiere


Αν ακόμα δεν έχεις μάθει τον τίτλο, τότε ή γεννήθηκες χθες, ή κρυβόσουν σε κάνα πιθάρι χωρίς ίντερνετ τόσον καιρό: το Μαύρο Λιβάδι είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά σκηνοθετικά ντεμπούτα των τελευταίων ετών, ελληνικά και μη, που φέρνει στη μεγάλου μήκους διάρκεια τις ευαισθησίες και ανησυχίες ενός αναγνωρισμένου εντός κι εκτός συνόρων μικρομηκά, μεταμορφώνοντάς τες σε μια πολύ ιδιαίτερη και διαφορετική απ’ όσες βλέπεις συνήθως ταινία εποχής, αρκετά ριψοκίνδυνη ώστε να μην ξέρει πώς να τη χειριστεί εταιρία διανομής και αρκετά συγκλονιστική ώστε να κρεμάει σαγόνια στις προβολές που έχει κάνει μέχρι στιγμής, με τον τρόπο που παρουσιάζει την ιστορία ενός γενίτσαρου, που βρίσκεται τραυματισμένος κι αιχμάλωτος σ’ ένα γυναικείο μοναστήρι της τουρκικής κατοχής, για να ερωτευτεί μια μοναχή, να κλεφτούν και ν’ ανακαλύψει ένα απ’ τα πιο άβολα μυστικά της Ελλάδας του 1600.

Ένα σπουδαίο εικαστικό επίτευγμα (για το οποίο έχουμε μιλήσει ήδη και μια και δυο και τρεις και τέσσερις φορές, κι εδώ και παραέξω, για να έχουμε πει πια τα πάντα), το Μαύρο Λιβάδι του Βαρδή Μαρινάκη, ήταν η πιο ψηλή απ’ τις σημαίες πρεμιέρων της εβδομάδας προβολών Fog Films το περασμένο φθινόπωρο στην Έλλη, όπου έκανε και την πρώτη της ανοιχτή δημόσια εμφάνιση (και αυτήν την περίοδο κάνει τη δεύτερη, στο Ολύμπιον της Θεσσαλονίκης, όπου έχει μεταφερθεί η εβδομάδα προβολών), ενώ ο δημιουργός της ήταν ένας απ’ τους πρωτεργάτες του κινήματος των Κινηματογραφιστών στην Ομίχλη. Ο περιορισμός της προβολής της ταινίας, που ήρθε σαν αποτέλεσμα της αποχής της απ’ το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, δεν την έκρυψε απ’ τις ντόπιες εταιρίες διανομής, που εντυπωσιάστηκαν δικαίως απ’ το αποτέλεσμα που έβλεπαν, αλλά ένιωθαν μουδιασμένες για το πώς να το αντιμετωπίσουν. Το Μαύρο Λιβάδι, ωστόσο, εξασφάλισε τη διανομή της Nutopia (που είχε φέρει στις αίθουσες και την Ακαδημία Πλάτωνος, μια απ’ τις πιο πετυχημένες εισπρακτικά ανεξάρτητες παραγωγές του ’09), και θα βγει στις αίθουσες στις 11 του Φλεβάρη. Μέχρι τότε, χάζευε το κινηματογραφικό trailer, που βλέπεις εδώ αποκλειστικά.


Previously on Movies for the Masses: ODDSAC (2010): Sundance Animal Collective trailer

Invictus (2009)

Ανίκητος
Invictus, Poster

Σκηνοθεσία: Clint Eastwood
Σενάριο: Anthony Peckham, John Carlin (βιβλίο)
Παίζουν: Morgan Freeman, Matt Damon


Δες/Κρύψε το trailer

Νεοκλεγμένος πρόεδρος, ο Nelson Mandela στηρίζει μέσω του αρχηγού της, Francois Pienaar, την ομάδα ράγκμπι και σύμβολο μέχρι τότε της λευκής κυριαρχίας στη Νότια Αφρική, στο δρόμο της για το παγκόσμιο κύπελο.Invictus, PhotographΑν όλα είχαν πάει καλά, όπως ξέρεις πια, ο Morgan Freeman θα είχε παίξει τον Νοτιοαφρικανό ηγέτη - σύμβολο της πτώσης του τείχους του ρατσισμού σε ταινία βασισμένη στην αυτοβιογραφία του, πριν παίξει τον θεό στον Bruce Almighty (2003) και στον Evan Almighty (2007). Τώρα, σαν εναλλακτική επιλογή και σαν υποβιβασμός, το Invictus (2009), ως παραγωγή του, κουβαλάει αναγκαστικά και μια αξιοπρεπή απελπισία, που το κάνει να ψιλοασφυκτιά, με τον ίδιο περίπου τρόπο που στο σενάριό του οι αντιθέσεις λευκών και μαύρων στη χώρα του apartheid μένουν χωρίς ανάσα μέχρι ακριβώς τη στιγμή που θα εξαλειφθούν σε απανωτά Mandela-moments®. Ο Freeman έρχεται κι από ένα χωρισμό που τροφοδότησε πολλά κουτσομπολιά και φαίνεται να τον άφησε και άφραγκο, οπότε υπάρχει μάλλον κι ένας λόγος παραπάνω που το ακόμα πιο δημόσιο διαζύγιο του ήρωά του με τη Winnie Mandela, ένα διαζύγιο που θα μπορούσε να δώσει μια πραγματική ανθρώπινη διάσταση και τριβή στην ιστορία (αποκαλύπτοντας και κάθε άλλο παρά άγιους ή αφελείς χαρακτήρες), περιορίζεται κι αυτό σε καναδυό στιγμές άηχου πόνου και ουσιαστικά κάτω από το χαλάκι.

Τέτοιο αμετανόητα και ανελέητα συμβατικό υλικό γίνεται όπως καταλαβαίνεις ένα μεγάλο πάρτι για τον Clint Eastwood και τον απεριόριστο θαυμασμό του για τον επαγγελματισμό του κλασικού Hollywood, μια σχετικά επιβλητική και αναντίρρητα λεπτομερώς σχεδιασμένη παραγωγή που ως συνήθως (και σοφά για τις απαιτήσεις φυσικά) προτιμάει τη φυσικότητα από την εκβιαστική τελειότητα στην εκτέλεση, και τη χάρη και τη λάμψη του ταλέντου των πρωταγωνιστών από φόρμες και γκέμια στις ερμηνείες τους. Έτσι, η όποια μυρωδιά μούχλας και πετρωμένης ηθικοπλασίας εξαφανίζεται μετά το υποχρεωτικό εισαγωγικό ιστορικό μοντάζ που το αντικαθιστάει μια οικειότητα και σταθερότητα στη προοπτική, βοηθάει και η έξυπνη μετατροπή μιας καλά υπολογισμένης συμβολικής στιγμής σε.. καλά υπολογισμένη συμβολική στιγμή (και δείγμα της πολιτικής και κοινωνικής ευφυίας του Mandela) που δίνει έναν ανυπόκριτο τόνο και χαλαρώνει τις αντιστάσεις σου, σιγοντάρει και ο σκανδαλιάρης μύθος που δημιουργεί άνετα ο Freeman και ο ήσυχα και απλά (χωρίς να μασάει τα γρασίδια) εξαιρετικός και στο ύψος των περιστάσεων Pienaar του Matt Damon, υπάρχει και το δεδομένο της αδυναμίας μέχρι γελοιότητας της κούρσας των βραβείων, και ο κύριος Eastwood θα πάει εύλογα στα Oscar® για πρώτη φορά με μια από τις κατά παραγγελία --και ιδιαίτερα ψυχαγωγική κι από πάνω (χωρίς να της το καταλογίζεις, ίσα ίσα)-- ταινίες του, μάλλον δίκαια αφού μόνο αυτός μπορούσε να τη κάνει και μόνο αυτός μπορούσε να το κάνει.

Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΑΤΤΙΚΟΝ CINEMAX CLASS
Σταδίου 19 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3228821.
Πεμ. - Τετ.: 17.20/ 20.00/ 22.40

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΝΙΡΒΑΝΑ Cinemax
Λ. Αλεξάνδρας 192 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 210-6469398, 2106445221.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.40

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΔΙΑΝΑ
Περικλέους 14, Μαρούσι (ΗΣΑΠ Μαρούσι), 210-8028587.
Πεμ. - Τετ.: 17.35/ 20.00/ 22.25
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 3 Class
Δροσίνη 16 (απέναντι στο Βάρσο), Κηφισιά, 210-6231601, 2106231933.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.40

ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν.ΙΩΝΙΑ
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 1
Λ. Ηρακλείου 386, Ν. Ηράκλειο, 2102826873, 2102825607.
Πεμ. - Τετ.: 17.45/ 20.20/ 22.45

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
CINE CITY 1
Κωνσταντινουπόλεως 82, Πλατεία Μπουρνάζι, 210-5756243.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.10/ 22.50

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.45/ 21.30/ 00.15. Πέμ., Παρ. & Δευτ.-Τετ. & 16.00

VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 1
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.45/ 22.30. Σάβ., Κυρ. & 17.00
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 9 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 14.15/ 17.00/ 19.45/ 22.30/ 01.15. Σάβ., Κυρ. & 11.30

ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΑΤΤΑΛΟΣ
Κοτιαίου και Ελ. Βενιζέλου, Ν. Σμύρνη, 210-9331280, 2109319779.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00

ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΑΒΑΝΑ
Κηφισίας 234 & Λυκούργου 3, 210-6756546.
Πεμ. - Τετ.: 17.40/ 20.15/ 22.50

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 18.40/ 21.15/ 23.50

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 19.10/ 21.50. Παρ., Σάβ. & 00.30

ΚΑΛΛΙΘΕΑ
ΕΤΟΥΑΛ
Ελ. Βενιζέλου 152, Πλ. Δαβάκη, Καλλιθέα, 210-9592611, 2109536742.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.25/ 23.00

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.50/ 23.40. Σάβ., Κυρ. & 12.10/ 15.10

NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 17.20/ 20.00/ 22.40. Σάβ., Κυρ. & 12.20/ 15.00

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: 17.20/ 20.00/ 22.40. Σάβ., Κυρ. & 15.00. Κυρ. & 12.20

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.45/ 22.45/ 01.30
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 13 VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.45/ 22.45. Σάβ., Κυρ. & 17.00

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.40/ 23.30

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 16.40/ 19.20/ 22.00/ 00.40

ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230.
Πεμ. - Τετ.: 17.40/ 20.10/ 22.50


Cloudy with a Chance of Meatballs (2009)

Βρέχει Κεφτέδες
Cloudy with a Chance of Meatballs, Poster

Σκηνοθεσία: Phil Lord & Chris Miller
Σενάριο: Phil Lord & Chris Miller, Judi & Ron Barrett (βιβλίο)
Ακούγονται: Bill Hader, Anna Faris, James Caan


Δες/Κρύψε το trailer

Σε απομονωμένο σαρδελονησί του Ατλαντικού, αποτυχημένος από μικρός τρελός επιστήμονας καταφέρνει να μετατρέψει το νερό σε φαΐ. Και μάντεψε τι θα βρέξει.Cloudy with a Chance of Meatballs, PhotographΑπό το Surf's Up (2007) η Sony είχε δείξει μια πρόθεση να μπει στα animation studios που οι παραγωγές τους σκοπεύουν να φουσκώνουν τη περηφάνια τους περισσότερο από τη τσέπη τους και οι Κεφτέδες (2009) της πλησιάζουν το Kung Fu Panda (2008) της Dreamworks στο πλησίασμα της ιερής τρέλας της Pixar. Βέβαια από νωρίς, από την αναγνωρισιμότητα των ονομάτων και όχι των.. φωνών (i.e. της εμπειρίας) του αμερικάνικου cast ακόμα, καταλαβαίνεις ότι δε πρόκειται για καμιά επέλαση της ελαφράς ταξιαρχίας της ποιότητας αλλά για έναν απλωμένο μπουφέ από οπτικές φιοριτούρες, γλυκόπικρα ορεκτικά και αλλόκοτα σερβιρισμένο φαστφούντ, μια αισθητική αναφορά στους αδερφούς Marx και στο καλοπαιδί αριστομαθητή yummy tummy funny lucky Gummy Bear. Ευτυχώς, οι Lord & Miller του άτυχου cartoon του MTV Clone High, τις βγαζομάτικες υπερ-pop αναφορές τις περιορίζουν κυρίως στο casting, στον Bruce Campbell σαν φαταούλα δήμαρχο και στον Andy Samberg σαν κακομαθημένο μεγάλο μωρό, και τις βγαζομάτικες ω τόσο αγαπημένες μικρών και μεγάλων παιδιών ψευτοτρισδιάστατες στιγμές τις περιορίζουν κυρίως στο.. να σου βγάζουν το μάτι με κάτι δάχτυλα, ενώ για μια τουλάχιστο ώρα το υπόγειο κοφτερό σενάριό τους εξυπηρετεί το κέφι στην αφήγηση όσο και το εξελιγμένο λογισμικό της Sony Imageworks στις λεπτομέρειες στην επιφάνεια. Το τελευταίο εικοσάλεπτο ξεχνά τα ίδια του τα κηρύγματα κατά των καταχρήσεων και υπέρ της εφευρετικότητας, κρατάει μόνο τις προτροπές για επιμονή, και εκρήγνυται υστερικά, αλλά μάλλον ταιριαστά.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 1
Β. Σοφίας 124 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 2107782122.
Πεμ. - Τετ.: 17.40. Σάβ., Κυρ. & 15.40 μεταγλ. (3D)

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 2
Λ. Κηφισίας 245, Ζηρίνειο, Κηφισιά (ΗΣΑΠ Κηφισιά), 2106233567, 2106232808.
Πεμ. - Τετ.: 16.45/ 18.45 μεταγλ

ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν.ΙΩΝΙΑ
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 2
Λ. Ηρακλείου 386, Ν. Ηράκλειο, 2102826873, 2102825607.
Πεμ. - Τετ.: 18.00. Σάβ., Κυρ. & 16.15

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
CINE CITY 2
Κωνσταντινουπόλεως 82, Πλατεία Μπουρνάζι, 210-5756243.
Πεμ. - Τετ.: 18.20. Σάβ., Κυρ. & 16.30 μεταγλ
ΑΝΟΙΞΗ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ) 2+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Αγωνιστών Στρατοπέδου 49, Χαϊδάρι, 210-5813470, 210-5813450.
Πεμ. - Τετ.: 18.30. Σάβ., Κυρ. & 16.30

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ., Παρ. & Δευτ.-Τετ. 15.15/ 17.15. Σάβ., Κυρ. 12.00/ 14.00/ 16.00/ 18.00 μεταγλ
VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ., Παρ. & Δευτ.-Τετ. 16.00. Σάβ., Κυρ. 11.15/ 13.15/ 15.15/ 17.15/ 19.15 μεταγλ (3D)

VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.00/ 17.00. Σάβ., Κυρ. & 11.00/ 13.00 μεταγλ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.45/ 18.15. Σάβ., Κυρ. & 11.30/ 13.45 μεταγλ. (3D)
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 8
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 14.30/ 16.30. Σάβ., Κυρ. & 12.30 μεταγλ (3D)
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 19
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 19.00/ 21.00 με υπότιτλους

ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΣΠΟΡΤΙΓΚ 1
Κ. Παλαιολόγου 18, Ν. Σμύρνη, 2109333820, 2109350439.
Πεμ. - Τετ.: 17.00 μεταγλ

ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΑΙΓΛΗ 1
Λ. Πεντέλης 98, Χαλάνδρι, 2106841010.
Πεμ. - Τετ.: 17.00. Κυρ. & 15.00 μεταγλ

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 16.30. Σάβ., Κυρ. & 11.00/ 12.50/ 14.40 μεταγλωτ. (3D)
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 16.00/ 18.10. Σάβ., Κυρ. & 12.00/ 14.00 μεταγλ

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 16.20/ 18.10/ 20.10. Σάβ., Κυρ. & 11.00/ 12.45/ 14.30 μεταγλ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 16.20/ 18.10/ 20.10. Σάβ., Κυρ. & 11.00/ 12.45/ 14.30 μεταγλ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 8
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 19.20/ 21.10/ 23.00 με υπότιτλους

ΚΑΛΛΙΘΕΑ
ΕΤΟΥΑΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ 1
Κρέμου 141, Καλλιθέα, 2109560306.
Πεμ. - Τετ.: 17.30 μεταγλ
ΕΤΟΥΑΛ
Ελ. Βενιζέλου 152, Πλ. Δαβάκη, Καλλιθέα, 210-9592611, 2109536742.
Σαβ. - Κυρ.: 16.00. Κυρ. & 11.30 μεταγλ

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 19.40. Σάβ., Κυρ. & 11.20/ 13.20/ 15.20 με υπότιτλους
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 18.00. Σάβ., Κυρ. & 12.00/ 14.00/ 16.00 μεταγλ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 17.00. Σάβ., Κυρ. 11.00/ 13.00 μεταγλ. (3D)

NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 18.30. Σάβ., Κυρ. & 14.30/ 16.30. Κυρ. & 12.30 μεταγλ./ 20.30/ 22.30 με υπότιτλους
ΝΑΝΑ CINEMAX ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Λ.Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), 2109703158, 2109706865.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 19.30. Σάβ., Κυρ. & 15.30. Κυρ. & 13.30 μεταγλ

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.00. Σάβ., Κυρ. & 15.00. Κυρ. & 13.00 μεταγλ
ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1 ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πατησίων 140, 2108259975, 2108215327.
Σαβ. - Κυρ.: 16.00/ 18.00. Κυρ. & 12.00/ 14.00 μεταγλ

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.00/ 17.00. Σάβ., Κυρ. & 11.00/ 13.00 μεταγλ (3D)
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 7 MAX SCREEN
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ., Παρ. & Δευτ.-Τετ. 14.15. Σάβ., Κυρ. 11.45/ 14.00/ 16.15/ 18.30 μεταγλ. (3D)
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.30/ 17.45. Σάβ., Κυρ. & 13.00 μεταγλ

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ.-Σαβ. & Δευτ.-Τετ. 17.00. Κυρ. 12.50. Σάβ. & 15.00 μεταγλ. (3D)
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 18.00. Σάβ. & 16.00. Κυρ. & 12.00/ 14.00/ 16.00 μεταγλ. (3D)

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 15.30/ 17.20/ 19.00. Σάβ., Κυρ. & 11.50/ 13.40 μεταγλ. (3D)
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 16.00/ 18.00. Σάβ., Κυρ. & 12.00/ 14.00 μεταγλ
VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO ΑΙΘΟΥΣΑ 7 Vmax
Παλαιά Λεωφ.Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου, 2108108080.
Σαβ. - Κυρ.: 11.10/ 13.00/ 14.50/ 16.40 μεταγλ. (3D)

ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Ζησιμοπούλου 7 & Ιωάννου Μεταξά, Γλυφάδα, 2108108230.
Πεμ. - Τετ.: 17.50. Σάβ., Κυρ. & 15.50 μεταγλ. (3D)

Agora (2009)

Agora, Poster

Σκηνοθεσία: Alejandro Amenábar
Σενάριο: Alejandro Amenábar, Mateo Gil
Παίζουν: Rachel Weisz, Max Minghella, Oscar Isaac, κ.ά.


Δες/Κρύψε το trailer

Το 391 μ.Χ. στην Αλεξάνδρεια, στη Βιβλιοθήκη η Υπατία διδάσκει φιλοσοφία και αστρονομία απαρνούμενη τα εγκόσμια πηδήματα, όσο στην αγορά διδάσκεται η θρησκεία της αγάπης με φωτιά και τσεκούρι.Agora, PhotographΆψογη στο πρώτο τόξο της που κλείνει με τη (δεύτερη ή τρίτη) καταστροφή της Bιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας ακολουθώντας τις συμβάσεις και τις διαστάσεις του επικού σαν εξευγενισμένο Rome για τη μεγάλη οθόνη, η Agora (2009) παγιδεύεται στη συνέχεια στην από ψηλά προσέγγιση του Alejandro Amenábar στο μύχιο δράμα των χαρακτήρων που δημιουργεί, παρασύρεται σε δράση που δε κουβαλάει πάντα την ιστορία αλλά τη χρηματική αξία των σκηνικών που έστησε, και καταλήγει πιο δύσπεπτη απ' όσο θα 'πρεπε ακόμα και για όσους δε χρειάζονται αποδείξεις πριν καταδικάσουν τον φονταμενταλισμό που θεωρητικά στοχεύει.

Και ίσως το βασικότερο πρόβλημα του φιλμ είναι ότι δε προσφέρει ουσιαστικά καμία τέτοια απόδειξη (κατά του φονταμενταλισμού), αφού στην ιστορική Υπατία έχουν αποδοθεί και πρακτικές οικουμενικές εφευρέσεις σαν του υδρόμετρου και του αστρολάβου, όμως ο Amenábar προτιμάει να βάλει την ηρωίδα του σε ένα φανταστικό και απόλυτα προσωπικό quest κατάρριψης του γεωκεντρικού μοντέλου του Πτολεμαίου σαν κάποιου είδους παρουσίαση της καινοτόμας σκέψης της (και σαν αφορμή για να εικονογραφήσει ο ίδιος με πολυτέλεια επιστημονικά τυφλά σκουντουφλήματα), και έτσι αποτυγχάνει με γδούπο να τη κάνει (την ηρωίδα) υπόδειγμα διαφωτισμού ή έστω να τη κάνει να λάμψει σα στόχος σκοταδιστικών επιθέσεων. Η Υπατία της Αγοράς φαίνεται να ζει στη κοσμάρα της και στη τελειότητα ή μη των κύκλων της, ο χριστιανός Πατριάρχης απέναντί της να τη καταδιώκει από κάποιου είδους πριαπο-φαλλοκρατισμό και όχι για να κρατάει το ποίμνιό του στη τύφλα του, και γενικότερα η όλη προβολή του αιώνα των φεμινιστικών κινημάτων στον 4ο, κομπλέ με ερμηνεία σουφραζέτας από τη Rachel Weisz, όχι μόνο δε προσθέτει καμία νέα διάσταση στην ιστορία αλλά της αφαιρεί τα συγκλονιστικά, οριοθετικά και για πάμπολλους αιώνες μοναδικά στοιχεία της, την πρώτη γυναίκα στην επιστήμη που έτυχε να είναι και η τελευταία αναλαμπή της κλασικής αρχαιότητας απέναντι στα πρώτα διαπιστευτήρια του μεσαιωνισμού.

Εκτός απ' ότι θριαμβεύει, όπως είπαμε, στην από μακριά παρουσίαση παθών και παθημάτων, στις κλεφτές ματιές και στα δαιμονισμένα βλέμματα, αλλά δυσκολεύεται στις down and dirty επαφές, ο Amenábar συχνά πυκνά ξεκινάει από το επίπεδο κάποιου πλήθους και υψώνει τη κάμερά του.. στο διάστημα, μάλλον για να τονίσει τις μικρότητες σε όσα διαδραματίζονται αλλά σίγουρα αποδυναμώνοντας τη φοβερή αίσθηση χρονομηχανής, τη μεταφορά σου μέσα στην εποχή που έχει προηγουμένως καταφέρει. Και εκεί συνοψίζεται και η άλλη ευαίσθητη φτέρνα της παραγωγής, που πιθανά χειροτέρεψε και από τη χειρουργική αφαίρεση ενός 20λεπτου μετά τη χλιαρή υποδοχή των Κανών, στη περιγραφική διεκπεραίωση που δε μπορεί να γίνει ουσιαστική αφήγηση όσο και αν αντηχεί συναισθηματικά το θέμα της κι όσο κι αν εμπνέεται από και πλησιάζει τεχνικά τον Σπάρτακο (1960) του Stanley Kubrick.

Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΕΜΠΑΣΣΥ NOVA ODEON
Πατρ. Ιωακείμ 5 & Ηροδότου, Κολωνάκι (ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμός), 2107215944.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.45/ 22.30

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΔΑΝΑΟΣ 1
Λ. Κηφισίας 109 (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου), 2106922655.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.10/ 22.50

Λ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Πατησίων 77-79 & Λ. Αλεξάνδρας (ΜΕΤΡΟ Βικτώρια), 210-8219298 Τηλ. κρατ.-πωλήσ. 2106786000.
Πεμ. - Τετ.: 17.40/ 20.10/ 22.45

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΑΣΤΕΡΙΑ
Κηφισίας 336 (Φ. Ερυθραίας), 210-6208521.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.15/ 22.40

ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
ΑΤΤΙΚΟΝ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ)
Αγ. Κων/νου 1, Πλ. Δημ. Θεάτρου, 210-4175897.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.30

VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ
VILLAGE PARK ΡΕΝΤΗ ΑΙΘΟΥΣΑ 12
Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.15/ 23.00

ΓΛΥΦΑΔΑ -ΒΑΡΚΙΖΑ - ΣΑΡΩΝΙΔΑ
ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ 1
Ζέππου 14, Πλ. Ξενοφώντος, 2109650318 Τηλ. κρατ. 2106786000, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 19.30/ 22.30. Σάβ., Κυρ. & 16.40

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λεωφ.Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον, 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.30. Παρ., Σάβ. & 17.30/ 01.00

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 18.50/ 21.20/ 23.50

ΔΑΦΝΗ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Λ.Βουλιαγμένης 245, Δάφνη (ΜΕΤΡΟ Δάφνης), 210-9711511, 2109750936..
Πεμ. - Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 18.40/ 21.20/ 00.00
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 8 VODAFONE
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 17.40/ 20.20/ 23.00. Τετ. 17.10/ 23.00. Σάβ., Κυρ. & 12.20/ 15.00

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2108108080.
Πεμ. - Τετ.: 18.45/ 21.15/ 23.45. Τρ. 17.30/ 22.30/ 01.00

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.40
ODEON STARCITY VODAFONE ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 18.20/ 21.00/ 23.40. Σάβ. & 15.40. Κυρ. & 12.30/ 15.40


Also on Movies for the Masses: Αστρονομικό teaser, Ζόρικο trailer
Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.